Sprawozdanie rzeczowe i finansowe za 2010r.

Celem, jaki Zarząd miał realizować zgodnie z uchwałami właścicieli było:

1. Utrzymanie jak najlepszego stanu technicznego  wspólnoty przy kosztach zarządzania nieruchomością na możliwie niskim poziomie.

2. Wykonywanie przewidzianych prawem przeglądów oraz dokonywaniu niezbędnych napraw.

3. Wykonanie prac przewidzianych planem gospodarczym.

Wykonane zostały wszystkie  obowiązkowe przeglądy.

W 2010 roku koszty eksploatacji budynku Wspólnoty Mieszkaniowej Strumykowa 25abcd wyniosły 545 027,82 zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 63 395,86 zł, co stanowi o dynamice 111,63%.

Największy wpływ na ten wzrost miały:

1. W części koszty stałe (wzrost o 5 752,89 zł – dynamika 110,77%): w tym administracja wspólnoty (wzrost o 5 396,07 zł – dynamika 107,56%)

2. W części koszty zmienne (wzrost o 39 596,82 zł– dynamika 142,6%): w tym największy wpływ na wzrost miały koszty c.o. wspólne (wzrost o 20 653,52 zł – dynamika 171,36%) oraz koszty konserwacji (wzrost o 17 884,07 zł – dynamika 155,6%).

3. W części koszty eksploatacji mieszkań (wzrost o 18 046,15 zł – dynamika 119,83%) w tym: koszty C.O. (wzrost o 19 425,73 zł – dynamika 119,09%), utylizacja odpadów (wzrost o 1 555,76 zł – dynamika 105,10%)

Struktura kosztów przedstawia się następująco:

  1. 17,8% – stanowi poz. koszty stałe
  2. 22,9% – stanowi poz. Koszty zmienne
  3. 59,3% – stanowi poz. koszty eksploatacji mieszkań

Pozostałe dane zawarte zostały w Załączniku do sprawozdania.

Uchwała nr 2/2010 dotycząca przyjęcia Planu Gospodarczego Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Strumykowa 25 ABCD na 2010 obejmowała następujące prace:

(1) Naprawa windy w części AB – przewidywano 17 000 tys. zł wydatkowano 22 183,31 zł,

(2) Zakup i montaż regulatora c.o. – przewidywano 2 000 zł wydatkowano 2 242 zł,

(3) Naprawy w węźle c.o.  – przewidywano 5 000 zł wydatkowano 15 385,93 zł (wykonanie tego zadania objęto również dodatkową wymianę  urządzeń wynikających z awarii w węźle m.in. : zakup i montaż pompy obiegowej c.w., dwóch napędów do zaworów w instalacji c.o. i c.w., wymianę zaworu c.o.)

Ponadto wykonano montaż listew dylatacyjnych pomiędzy klatkami schodowymi (zadanie z planu na 2009r) – przewidywano 6 000 zł wydatkowano 5 983,68 zł

Razem Plan Gospodarczy na 2010r. obejmował kwotę 75 000 zł. wydatkowano 39 811,24 zł. + 5 983,68 zł wynikające z planu na 2009r. Nie wykonano:

(1) zakupu i montażu zaworów podpionowych do c.o.- przewidywano 11 000 zł  (zadanie będzie realizowane wraz z wymianą poziomej instalacji z.w. i c.w.)

(2) ocieplenia stropodachu – przewidywano 40 000 zł  – z uwagi na zbyt wysoką wycenę zakładanej pracy przez potencjalnych wykonawców (zadanie przeniesiono do realizacji na rok 2011)

Wspólnota nie ma zaległości płatniczych, a wszystkie rachunki regulowane są w terminie.

Rok finansowy zamknął się stratą 6 487,8 zł czyli nadwyżką kosztów w stosunku do naliczeń.

W dniu 31.12 2010 na naszych kontach znajdowało się łącznie 259 203,23 zł z czego :

rachunek bieżący                       -  24 467,75 zł

fundusz remontowy                   –      539,51 zł

inne środki pieniężne overnighty – 231 127,35 zł (przypis admina: tu kryją się pieniądze z funduszu remontowego, które umieszczone są na lokatach)

fundusz garażowy                      –   3 068,62 zł

Wysokość niespłaconych należności czynszowych, wobec których toczą się postępowania sądowe i egzekucyjne wynosi 25 214,41 zł

Na tym sprawozdanie zakończono Zielona Góra 25.03.2010.

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej