Sprawozdanie rzeczowe i finansowe za 2011 rok

Celem, jaki Zarząd miał realizować zgodnie z uchwałami właścicieli było:

Utrzymanie jak najlepszego stanu technicznego wspólnoty przy kosztach zarządzania nieruchomością na możliwie niskim poziomie.

  1. Wykonywanie przewidzianych prawem przeglądów oraz dokonywaniu niezbędnych napraw.
  2. Wykonanie prac przewidzianych planem gospodarczym.

Wykonane zostały wszystkie  obowiązkowe przeglądy.

W 2011 roku koszty eksploatacji budynku Wspólnoty Mieszkaniowej Strumykowa 25abcd wyniosły 526 431,75 zł i były niższe niż 2010 roku o 18 596,07 zł, co stanowi spadek w dynamice do 96,59%.

Udział poszczególnych pozycji kosztowych był następujący:

1. W części koszty stałe (wzrost o 1 046,60 zł zł – dynamika 101,08%): w tym administracja wspólnoty (wzrost o 869,37 zł – dynamika 101,22%)

2. W części koszty zmienne (spadek o 7 994,31 zł– dynamika 93,59%). Największy wpływ na obniżkę kosztów w tej części miało sprzątanie, odśnieżanie i utrzymanie zieleni (spadek o 6045,59 zł – dynamika 86,15%)  oraz koszty konserwacji (spadek o 4 497,60 zł – dynamika 86,02%). Na pokreślenie zasługuje fakt, że nastąpił realny spadek kosztów w tej części pomimo wzrostu kosztów  energii elektrycznej o 1 211,18 zł (dynamika 106,41%) oraz c.o. wspólnoty o 1 457 zł (dynamika 105,04%).

3. W części koszty eksploatacji mieszkań (spadek o 11 651,36 zł – dynamika 96,40%) w tym największy wpływ na obniżkę kosztów miało c.o. liczniki mieszkań (spadek o 26 700 zł – dynamika 73,76%). Jednocześnie nastąpiły wzrosty kosztów pozostałych w tej części tj.: c.w. liczniki mieszkań (wzrost o 6 277 zł (dynamika 111,53%), z.w. liczniki mieszkań (wzrost o 5 206,38 zł – dynamika 106,37%), utylizacja odpadów (wzrost o 2 203 zł – dynamika 107,22%) oraz c.o. opłata stała (wzrost o 1 361,65 zł – dynamika 104,42%)

Struktura kosztów przedstawia się następująco:

  1. 18,6% – stanowi poz. koszty stałe
  2. 22,2% – stanowi poz. Koszty zmienne
  3. 59,2% – stanowi poz. koszty eksploatacji mieszkań

Pozostałe dane zawarte zostały w Załączniku do sprawozdania.

Uchwała nr 2/2011 dotycząca przyjęcia Planu Gospodarczego obejmowała następujące prace:

(1)Wymiana poziomej części instalacji wodnej– przewidywany koszt: 50.000 zł – ze względu na wycofanie oferty wykonawcy na kwotę przewidzianą w planie i ponieważ składane oferty innych wykonawców opiewały na kwoty powyżej 90 000 zł  wykonanie tego punktu planu z 2011r. proponuje się przesunąć na 2012r.

(2)Ocieplenie stropodachu z uwagi na znaczne braki izolacji cieplnej i wychładzanie górnych kondygnacji budynku – przewidywany koszt – 40.000 zł oraz

(3)Ocieplenie południowych ścian szczytowych z powodu wychładzania mieszkań znajdujących się w końcach obu skrzydeł – przewidywany koszt 135.000 zł. Warunkiem realizacji tego zadania były wyniki z przeprowadzonego audytu i sytuacja finansowa wspólnoty.

Pkt. (2) i (3) ze względu na negatywny wynik audytu energetycznego zarząd rekomenduje decyzję o niepodejmowanie działań w tym zakresie.

(4)Rezerwa na ewentualne naprawy wind i urządzeń w węźle cieplnym – 10 000 zł.-  wydatkowano 312,17 zł. (5)Wykonanie audytu energetycznego – koszt 6 000 zł – wydatkowano 5 628,30 zł.

Razem Plan Gospodarczy na 2011 r. przewidywał wydatkowanie 241 000 zł. –wydatkowano 5 940,67 zł.

Stan naliczeń na funduszach celowych na dzień 31.12.2011r po wydatkach i naliczeniach w roku sprawozdawczym:

1)    fundusz remontowy – 327 379,13 zł (na dzień 31.12.2010 było 273 319,80 zł)

2)    fundusz garażowy    -  31  956,45 zł (na dzień 31.12.2010 było  13 297,87 zł, a w roku 2011 wydatkowano 11 793,72 zł)

Wspólnota nie ma zaległości płatniczych, a wszystkie rachunki regulowane są w terminie. Rok finansowy zamknął się stratą 1 637,37 zł czyli nadwyżką kosztów w stosunku do naliczeń.

W dniu 31.12.2011 na naszych kontach znajdowało się łącznie 331 477,68 zł z czego :

rachunek bieżący                       -       285,41 zł

fundusz remontowy                   –  15 549,73 zł

lokaty                                      – 210 661,80 zł

inne środki pieniężne-overnighty –  104 000,00 zł

fundusz garażowy                      –      980,74 zł

 

Wysokość niespłaconych należności czynszowych, wobec których toczą się poszczególne postępowania wynoszą:

-  sądowe i egzekucyjne – 20 526,00 zł,

- komornicze                - 25 063,48 zł

 

Na tym sprawozdanie zakończono Zielona Góra 15.03.2012.

 

Zarząd

Wspólnoty Mieszkaniowej