Sprawozdanie rzeczowe i finansowe za 2011 rok
Celem, jaki Zarząd miał realizować zgodnie z uchwałami właścicieli było:
Utrzymanie jak najlepszego stanu technicznego wspólnoty przy kosztach zarządzania nieruchomością na możliwie niskim poziomie.
- Wykonywanie przewidzianych prawem przeglądów oraz dokonywaniu niezbędnych napraw.
- Wykonanie prac przewidzianych planem gospodarczym.
Wykonane zostały wszystkie obowiązkowe przeglądy.
W 2011 roku koszty eksploatacji budynku Wspólnoty Mieszkaniowej Strumykowa 25abcd wyniosły 526 431,75 zł i były niższe niż 2010 roku o 18 596,07 zł, co stanowi spadek w dynamice do 96,59%.
Udział poszczególnych pozycji kosztowych był następujący:
1. W części koszty stałe (wzrost o 1 046,60 zł zł – dynamika 101,08%): w tym administracja wspólnoty (wzrost o 869,37 zł – dynamika 101,22%)
2. W części koszty zmienne (spadek o 7 994,31 zł– dynamika 93,59%). Największy wpływ na obniżkę kosztów w tej części miało sprzątanie, odśnieżanie i utrzymanie zieleni (spadek o 6045,59 zł – dynamika 86,15%) oraz koszty konserwacji (spadek o 4 497,60 zł – dynamika 86,02%). Na pokreślenie zasługuje fakt, że nastąpił realny spadek kosztów w tej części pomimo wzrostu kosztów energii elektrycznej o 1 211,18 zł (dynamika 106,41%) oraz c.o. wspólnoty o 1 457 zł (dynamika 105,04%).
3. W części koszty eksploatacji mieszkań (spadek o 11 651,36 zł – dynamika 96,40%) w tym największy wpływ na obniżkę kosztów miało c.o. liczniki mieszkań (spadek o 26 700 zł – dynamika 73,76%). Jednocześnie nastąpiły wzrosty kosztów pozostałych w tej części tj.: c.w. liczniki mieszkań (wzrost o 6 277 zł (dynamika 111,53%), z.w. liczniki mieszkań (wzrost o 5 206,38 zł – dynamika 106,37%), utylizacja odpadów (wzrost o 2 203 zł – dynamika 107,22%) oraz c.o. opłata stała (wzrost o 1 361,65 zł – dynamika 104,42%)
Struktura kosztów przedstawia się następująco:
- 18,6% – stanowi poz. koszty stałe
- 22,2% – stanowi poz. Koszty zmienne
- 59,2% – stanowi poz. koszty eksploatacji mieszkań
Pozostałe dane zawarte zostały w Załączniku do sprawozdania.
Uchwała nr 2/2011 dotycząca przyjęcia Planu Gospodarczego obejmowała następujące prace:
(1)Wymiana poziomej części instalacji wodnej– przewidywany koszt: 50.000 zł – ze względu na wycofanie oferty wykonawcy na kwotę przewidzianą w planie i ponieważ składane oferty innych wykonawców opiewały na kwoty powyżej 90 000 zł wykonanie tego punktu planu z 2011r. proponuje się przesunąć na 2012r.
(2)Ocieplenie stropodachu z uwagi na znaczne braki izolacji cieplnej i wychładzanie górnych kondygnacji budynku – przewidywany koszt – 40.000 zł oraz
(3)Ocieplenie południowych ścian szczytowych z powodu wychładzania mieszkań znajdujących się w końcach obu skrzydeł – przewidywany koszt 135.000 zł. Warunkiem realizacji tego zadania były wyniki z przeprowadzonego audytu i sytuacja finansowa wspólnoty.
Pkt. (2) i (3) ze względu na negatywny wynik audytu energetycznego zarząd rekomenduje decyzję o niepodejmowanie działań w tym zakresie.
(4)Rezerwa na ewentualne naprawy wind i urządzeń w węźle cieplnym – 10 000 zł.- wydatkowano 312,17 zł. (5)Wykonanie audytu energetycznego – koszt 6 000 zł – wydatkowano 5 628,30 zł.
Razem Plan Gospodarczy na 2011 r. przewidywał wydatkowanie 241 000 zł. –wydatkowano 5 940,67 zł.
Stan naliczeń na funduszach celowych na dzień 31.12.2011r po wydatkach i naliczeniach w roku sprawozdawczym:
1) fundusz remontowy – 327 379,13 zł (na dzień 31.12.2010 było 273 319,80 zł)
2) fundusz garażowy - 31 956,45 zł (na dzień 31.12.2010 było 13 297,87 zł, a w roku 2011 wydatkowano 11 793,72 zł)
Wspólnota nie ma zaległości płatniczych, a wszystkie rachunki regulowane są w terminie. Rok finansowy zamknął się stratą 1 637,37 zł czyli nadwyżką kosztów w stosunku do naliczeń.
W dniu 31.12.2011 na naszych kontach znajdowało się łącznie 331 477,68 zł z czego :
rachunek bieżący - 285,41 zł
fundusz remontowy – 15 549,73 zł
lokaty – 210 661,80 zł
inne środki pieniężne-overnighty – 104 000,00 zł
fundusz garażowy – 980,74 zł
Wysokość niespłaconych należności czynszowych, wobec których toczą się poszczególne postępowania wynoszą:
- sądowe i egzekucyjne – 20 526,00 zł,
- komornicze - 25 063,48 zł
Na tym sprawozdanie zakończono Zielona Góra 15.03.2012.
Zarząd
Wspólnoty Mieszkaniowej